Carina

Mammografi

Kategori: Vardag

Igår var det dags för mammografiundersökning igen. Egentligen hade jag tid för ett par veckor sen men eftersom mina bröst är så fruktansvärt ömma i perioder fick jag lov att andra den tiden.

Förra gången var jag lite sen. Eller egentligen var jag i precis tid men eftersom damen i luckan inte behagade var på plats och deras klocka dessutom gick c:a 3 minuter före så fick jag höra att jag allt var lite sen. OCh det fanns bara si och så många minuter till mitt förfogande och då skulle jag ju dessutom hinna klä på och av mig också.

Så nu tänkte jag att jag ska allt komma i tid. Blev senare än jag räknat med men var ändå där några minuter före utsatt tid. Och vad händer? Jo jag får vänta 10-15 minuter utöver utsatt tid innan jag får komma in. Och ingen ursäkt för det. Var nästan på väg att säga något spydigt men så tänkte jag att det gör ingen glad så jag knep käft.

I vilket fall så gick det bra och gjorde inte alls särskilt ont den här gången. Konstigt, ibland känns det som dom trycker ihop de stackars brösten tills de blir tunna som filodeg. Den här gången var det mer som att krama en småfranska. Är det så att vissa klämmer mer än andra eller beror det helt enkelt bara på hur brösten är vid just det tillfället?

Kommentera inlägget här: