Carina

Vinterjacka av

Kategori: Vardag

Äntligen har det blivit lite värme ute. Idag såg det inte så skönt ut. Var lite si och så med solen och så såg man att det blåste rätt friskt. Men oj vilken värme som omgav mig när jag gick ut på lunchen. Insåg att vinterjackan var helt fel plagg och det slutade med att jag hade den över armen.
Imorgon blir det en tunnare jacka. Fast om vi ska ut och titta på nån brasa så får nog tjockjackan åka på. Fast jag tror faktiskt att vi bara blir hemma. Stefan jobbar till 6 (om han inte slutar tidigare) och då köper han med pizza hem. Vill nog ta lite öl/vin till den och sen bara jäsa i soffan. Men vi får väl se vad vi har lust till imorgon. 

By the way så är min dator sönder - IGEN. Den brakade ju ihop för ganska exakt 1 månad sen. Då bestämdes att det skulle bytas hårddisk i den. Och nu är det moderkortet som gett sig. Tyckte det var lite konstigt att de bestämde att byta hårddisk och inte satsa på en ny dator. Jag har ju haft datorn i 3 år och den var inte ny när jag fick den heller. Trist är det i alla fall och jag har kännt mig väldigt handikappad på jobbet idag. Vet ju knappt hur man jobbar utan dator.

Tog lite bilder på lunchprommenaden idag. Tycker de andas vår och tänkte att jag skulle dokumentera vad som händer med naturen i långs ån nu framöver.


Grön häck


Korkus


Strömkarlen spelar


Vattnet forsar...


... och svämmar över


Magnolian knoppas


Tulpanerna lyser upp


Kärleken flödar

Blev förresten vittne till något som måste kallas för gruppvåldtäckt idag. Det var en andhona som blev påsatt av två anddrakar samtidigt. Hon verkade inte uppskatta uppvaktningen och höll på att bli dränkt på kuppen eftersom de höll till i vattnet.

Kommentera inlägget här: