Carina

Förrådsröjning

Kategori: Inne

Idag tog jag äntligen tag med att städa vårat förråd.
Det brukar bli en gång om året och under året som går så brukar det hinna bli rejält stökigt.
På nåt vis blir det så att när man vet att det börjar närma sig den årliga röjningen
så slänger man bara in grejerna.

Det gick inte att ta sig in...


...utan att kliva över grejerna

Hittade väl inga överraskningar direkt men lådan med Bellas sparade babykläder kom fram.
Förra gången jag letade efter den så gav jag upp.
Var tvungen att riva lite i den och hittade hennes första sparkdräkt.

Så liten

Färgerna på bilden stämmer inte riktigt. Den är ljust rosa med lila prickar och ränder.
Minns att hon hade den när hon blev plåtad för tidningarna.
Sen växte hon ur den rätt snart. Hon var ju lång redan från början- 54 cm.

I samma låda låg det här


Det hade jag när jag var liten.
Om jag inte har fel så har mamma stickat det.
Nu har det gulnat och är fläckigt och frågan är väl om det går att tvätta i tvättmaskinen.
Får nog fortsätta ligga i lådan.

Tror att jag är närbesläktad med ekorrarna för jag vill gärna samla på mig saker.
Väskor t ex. Hittade en stor resväska i 80-tals modell eller nåt sånt. Tänkte att jag skulle kassera den men så kom jag på att jag kan ju lägga ner alla andra väskor som aldrig används i den.
Vem vet, nån dag kanske någon behöver just den väskan.
Då är det ju bra om man kommer ihåg att den överhuvudtaget finns och var den kan ligga nånstans.

En väska full med väskor

Här är familjen som samlar på kartonger också.
Och då menar jag tomma kartonger.
Den som kameran, locktången etc har legat i
men också kartonger som kan vara bra att ha om man ska göra paket.

Dom här ska få åka till returstationen

Vissa saker kan man ju inte bara göra sig av med hur som helst.

2 fullt fungerande bildskärmar.

Nån som vill ha?
Nu står dom i förrådet igen. Kanske får dom hänga med på loppis nästa gång
eller så blir det "Öppen hand"

Efter några timmars slit så blev det i alla fall lite bättre.

Nu kan man komma in i förrådet


och förhoppningsvis hittar man det man ska ha.

Katterna gillar att smyga omkring här inne.
Tyvärr så har deras klor punkterat mina vaccumpåsar.
Tur iaf att det är den billiga varianten från Rusta och inte några dyrare.

Känner mig faktiskt nöjd med mig själv efter den arbetsinsatsen.



KOMMENTARER:

  • Agnieszka säger:
    2010-08-14 | 21:35:40
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Ja det är inte helt kul att rensa förråd, men ett ont måste:)

  • Agnieszka säger:
    2010-08-14 | 22:00:59
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Jo det blir ju lite tyngre, men inte så farligt faktiskt!

    Bra motion, samtidigt som barnen uppskattar att vara ute och cykla!

  • syster säger:
    2010-08-18 | 19:50:03

    bra jobbat! Fördelen med att inte städa för ofta är att när det är gjort syns det verkligen

    =ofta, ingen ser och då är det ju nästan ogjort

Kommentera inlägget här: