Carina

Göteborg del 2

Kategori: Göteborg-10

Idag är det dagen L, L som i Liseberg.
Men de öppnar inte förrän 13.00 och vi kan ju inte sitta inne på hotellet tills dess.
Så efter hotellfrukost (som var helt OK men inte överdådlig, och äggröran smakte jag aldrig för den såg så trist ut) så ger vi oss ut i staden.
Går mot Vasa och kommer förbi skolan där jag gick en gång för en herrans massa år sedan.
Vad stor den var. Det konstiga är att jag kan inte minnas att jag såg några andra där förutom mina kurskamrater.

Skolan ligger där till höger, bakom träden.

Sen traskar vi vidare, upp och nerför backar. Det är ju så det är i Göteborg, backar o trappor.
Kommer fram till en Näckrosdamm (som vi sett på kartan). Här är det väldigt lummigt och nästan igenvuxet. Vi hittar en bänk precis vid dammen att sitta på.

Sen är det dags att bege sig mot nöjesparken. Vi väljer den södra entrén. Här är det mycket mindre folk och man kommer direkt in bland karusellerna.

Väntar på att de ska öppna

Efter att ha köpt åkpass och låst in våra grejer i ett skåp (nu har vi inget att bära på vilket är superskönt) så styr vi näsan mot Balder. Vår absoluta favorit.  

Åkte den totalt 5 ggr. Stefan ville upp en sista gång men jag var så himla trött då så jag ville inte. Sa att han kunde åka själv men det gjorde han inte.

Som barn på nytt

Sen åkte vi

Jukebox

Kållerado finns det ingen bild ifrån men kan berätta att vi blev rejält våta


Radiobilar


Lisebergsbanan (3 ggr)


Pariserhjulet


Flumride (våta igen).


Virvelvind (men vår korg virvlade dåligt :( )


Kanonen
Här var Stefan lite av en fegis innan vi kom iväg så det blev bara 2 gånger.


Hanghat åkte vi aldrig. Ångrar det lite nu efteråt.


Uppsvinget bara vägra jag.

Och så var det ett antal till som vi inte åkte.


Hann med att äta glass också

På vägen ut så spelade vi lite på ett lyckohjul. Jag hade turen att vinna 2 gånger. Ingen högvinst men ändå.

Mycket trötta går vi tillbaka till hotellet. Köper med varsin baguette och dricka på vägen som vi äter när vi kommit "hem". Mina ben är helt slut och vill inte ta ett steg till.
Känns att man inte är 20 längre. Börjar jag vara för gammal för en heldag på Liseberg?
Nej så får det väl ändå inte vara!

Kommentera inlägget här: