Carina

USA

Kategori: USA



Som jag nämnde i förbifarten i ett tidigare tillägg så ska Bella o jag åka till USA i semptember.
Bella har en faster som bor utanför Los Angeles, närmare bestämt i Riverside,
och hon har bjudit över Bella för att hälsa på.
Men Bella har inte velat åka ensam och jag har inte haft pengarna för att åka med förrän nu.

Vi bestämde i maj (eller var det redan i april) att vi skulle åka till hösten.
Sen dröjde det till efter midsommar innan jag bokade biljetterna men nu är det snart dags.
Konstigt det där att först känns det som en evighet och så helt plötsligt så är det snart dags.

Den 31/8 strax efter 7 på morgonen lämnar vi Arlanda.
Flyger först till London för att byta där, sen väntar en 12 timmar lång flygning över Atlanden och Amerikat innan vi är framme.

Hoppas och tror att vi blir hämtade på flygplatsen.
Bella har aldrig träffat sin faster (och det har inte jag heller) så visst är det spännande.
Tror att hon kommer att bli bemött som en prinsessa.
Hon har också 2 jämnåriga kusiner där.

På plats kommer vi att besöka Las Vegas, Hollywood, Six Flags (En nöjespark med helt galna berg- o dalbanor. Jag hoppas verkligen att jag vågar åka.) och kanske Malibou Beach och Venice Beach. Hoppas också att vi ska hinna umgås och shoppa en hel del.

Den 11 september åker vi hem igen. Ja, ni såg rätt, 11 september! Men det borde väl vara säkert att flyga då. Hur hög är snnolikheten att något ska hända igen just det datumet.

Vet inte ännu vilka möjligheter och tid jag kommer att ha att blogga därifrån.
Men om inte annat så lovar jag att uppdatera med text o bilder i efterhand.

KOMMENTARER:

  • Anne säger:
    2010-08-11 | 11:10:53

    Va avis jag är! Skulle mer än gärna vilja hänga på till USA ;)

    Jag tror det kommer bli jätte roligt för er, lova att rapportera på bloggen och FB sen, så man kan vara med i tanken.

    Jag har förresten lagt in korten från Bella kalas nu, dom finns i Izabellamappen på min FB.

    Ha en bra dag!



    Kram!

  • Gun Bergström säger:
    2010-08-11 | 11:12:43

    Låter helt underbart ju, ha en kanon resa. kram

  • Agnieszka säger:
    2010-08-11 | 20:53:08
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Vad mysigt att få åka iväg sådär, mindra kul kanske att åka hem den 11 september:)



    Är grymt avis!

    kram

  • syster säger:
    2010-08-13 | 20:33:09

    Ja, snart är det dags!!! Beställde biljetter 25 mars o då var det en evighet o nu har vår härliga svenska sommar snart svunnit förbi o datumet kommer närmare o närmare.

    Ska bli så roligt o spännande!

Kommentera inlägget här: