Carina

Viljan men inte rätta känslan

Kategori: Vardag



Det är precis tvärt om för mig, jag har viljan men inte rätta känslan.
Nu är det äntligen semester, som jag ju längtat efter sååå länge
men känslan vill inte infinna sig.

Det känns som jag borde ha hunnit fått undan mer på jobbet innan det var dags för semester.
Nu har jag gjort så mycket jag hunnit. Men är inte riktigt klar än.
Ska tillbaka nån av de närmaste dagarna (troligtvis imorgon) och skriva en "rapport" om läget så att mina kollegor kan ta vid när de är tillbaka.
Förhoppningsvis känns det bättre efter det.

Nu har jag semester i 3 veckor, sen jobbar jag 1 vecka innan jag ska ha 2 veckor till. Och det känns som att jag kommer att få jobba häcken av mig den veckan. Bara det gör det ju lite svårt att koppla av helt.






Igår åkte vi upp till Stockholm. Det var planerat sen flera veckor tillbaka.
Tanken var att vi skulle titta på Price-paraden, shoppa lite, gå på bio och äta nåt gått
innan vi plockade upp våra Pride-deltagare för att åka hem.

Nu blev det inte så eftersom de av någon anledning (som jag inte vet) bestämde sig för att inte delta i paraden.
Istället släppte vi av Lisa med kompisar på Grönan, de skulle roa sig där och sedan ta tåget hem.
Sen åkte vi till Bromma och hämtade Bella o Pella och deras packning.
När vi ändå tagit oss upp till Stockholm ville vi göra något mer.
Det blev en tur på IKEA och MediaMarkt innan vi åkte hem.

Köpte lite småsaker på IKEA som gardiner, badrumsmattor och rullgardin.
På MediaMarkt drömde Bella om en ny dator och Stefan om en Blueray-spelare.
Är väl bara en tidsfråga innan det blir båda delarna.
Eller egentligen är det väl mest en penningfråga.

Nu på morgonen fick jag veta att lilla mamma är på sjukhuset.
Det hände redan igår men syster o mamma ville inte berätta något igår eftersom de ville att jag skulle ha en bra dag i Stockholm utan oro.
Nu ska jag göra mig iordning och åka och hälsa på henne.
Känns som det hänt lite för mycket med min närmaste familj det sista halvåret.
Men det är väl så livet är. Jag mår ju egentligen bra men har svårt att räcka till just nu.



Kommentera inlägget här: