Carina

Aj

Kategori: Vardag

Ska inte sitta här vid datorn känner jag.
Imorse när jag skulle ta upp kattmatskålarna så kändes det inte bra i ryggen.
Det tog emot när jag skulle resa upp mig igen.
Sen i bilen och under förmiddagen så har jag haft som hugg i ryggen.
Tror det är M på jobbet som smittat mig.
Hon fick ryggskott för 4 veckor sen och är fortfarande inte bra.
Och igår så var hon på jobbet och hälsade på.
Jaså! - Smittar inte ryggskott?
Ja då vet jag inte vad jag ska skylla på.

På eftermiddan har det känts lite bättre.
Men jag ställde in träningen idag.
Insåg att det nog inte var så smart att träna.
Jag har faktiskt haft lite ont sista veckorna men har ändå kämpat på med sitt-ups ooch dylikt.
Kanske inte varit så smart.

Istället blev jag kvar ett par timmar extra på jobbet.
Det var lite som jag vill ha iväg.
Och det gör ju inget om det blir några timmar som jag kan plocka av i mellandagarna.
Men det blev ju inte mycket till kväll sen.

Har plockat undan lite kläder och saker som låg och skräpade.
Hade räknat med att dammsuga av också men det hade Stefan gjort innan han åkte och jobbade.

Vår katt Siri ligger lite illa till just nu.
När jag var i sovrummet och plockade så hoppade hon upp på byrån.
Hade inte koll på vad hon gjorde men så hör jag henne börja krafsa.
Då ser jag, och känner jag lukten. Hon har kissat!
Vet inte varför hon kissade där. Brukar inte göra så.
Fast det har varit ett par tillfällen under hösten då vi upptäckt att nån av katterna kissat där dom inte ska.
Då har vi skyllt på nykomlingen Moa men hon kanske är helt oskyldig.
Hoppas verkligen att det inte ska bli någon vana.
I så fall är hennes dagar räknade.

Nej nu ska jag lämna datorn. Den här stolen var verkligen inte skön att sitta på idag.
Just ja, hände en sak med min iPod idag också.
Men det får jag berätta om en annan dag.
Måste resa på mig nu.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2010-12-10 | 16:05:04
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Inte kul med ont i ryggen nu, kanske du gått och spänt dig i kylan ibland behövs det inte så mycket. Annars blev du smittad kanske det onda måste sitta på någon och du kom ivägen när det var hennes tur att bli bättre;)



    Tänkte på det här med Siri. Kanske inte är hon ändå om våra katter spyr eller något annat läskigt kommer på fel ställe av olycka så skrapar båda på det oavsett vem det kom ur. Är som om de vill ha bort det eller döja det.



  • syster säger:
    2010-12-10 | 19:40:03

    ta det lugnt med ryggen så du kan njuta av lediga dagar i julhelgen!

    Passa katten!!!!!

  • Herta säger:
    2010-12-10 | 20:55:48
    Bloggadress: http://hertabloggen.blogg.se/

    Vi har haft kissande katter, Framförallt en av dem som vi trodde hade samband med att han inte gillade eftekommande katter i hemmet.

Kommentera inlägget här: