Carina

Avslutning

Kategori: Vardag

Den här veckan svischade förbi den också.
Tisdag och torsdag var det avslutning på träningarna.
Då kör vi inte på som vanligt utan roar oss på ett mer lekfullt sätt.

I tisdags blev det inte improvisation.
Vi spelade några låtar och så turades vi om att hitta på rörelser till dom.
Var lite osäker på hur det skulle funka men alla var med på det.
Sen lekte vi lite blindbock och ett par sångdanser.
Sen blev det lite samvaro med frukt, juice och skumtomtar.
Jag fick också en liten present för att jag ställt upp som ledare.


Jag fick en burk julmarmelad och ett jättefint ljus i form av en ros.
(Tror det är nån hemlighet med ljuset för det var väldigt viktigt att jag skulle tända det.)

I torsdags var det ett par jympalåtar, hela havet stormar och samma typ av samvaro med frukt mm.
Bella o Sandra tyckte vi skulle svulla lite så dom bjöd på kladdkaka.

i onsdags skulle vi ju ha varit på julbord.
Lite synd var det att det inte blev av.
Vet ju hur gott det är.
Men samtidigt var det skönt att slippa äta sig äckelmätt
(ja jag vet att det inte är nån som tvingar en men svårt att låta bli när det finns hur mycket gott som helst)
och så var det skönt att istället ta det lugnt en kväll.

Lördagen flyter på som vanligt med diverse plockande.
Stefan har kört ved och skottat snö.
Och så har vi varit ute i skogen och hämtat en gran.
Det blev inte den som vi tittade på tidigare.
Den här var kraftigare och finare.
Tror den kan bli riktigt fint men den får inte flytta in förrän på torsdag kväll.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2010-12-18 | 23:30:44
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Lät mysigt med godisverkstad.

    Jag har småkokat i två veckor snart och nu letar jag burkar så jag kan paketera och ge bort. Hemskt men sant ..jag har nästan förätit mig redan:S blir en massa kanter när man skär och misslyckade bitar och provkok som stått framme till kaffet på sistone.

    Åt en sallad på max idag och njöt..haha

    Du gjorde mig nyfiken på ljuset du får berätta om det hände något är du tänder det sen.

    Lycka till med godiskoket!

Kommentera inlägget här: