Carina

Flickan under gatan

Kategori: Läst o lyssnat

Jag brukar ju (nästan) alltid ha en ljudbok på gång.
Om den inte är bra så tar det lång tid att komma igenom den.
Och det händer ibland (fast det  är sällan) att jag slutar innan boken är slut.

Just nu så är det "Flickan under gatan" som ligger i spelaren.
Och den kommer snart att vara avlyssnad.
Började på den i mitten av förra veckan och i lördags när jag pysslade i köket mest hela tiden så var den med.
Nu lyssnar jag varje lunch när jag går ut och i bilen på väg hem från jobbet.
Jag lyssnar bara i bilen när jag är själv.


Tidigare har jag "läst" Box 21. Gillade även den boken. Storyna är såna som engagerar mig.
Box 21 handlade om trafficing,och den här om livet under gatan.
Kan rekomendera dom och jag kommer att läsa fler böcker av samma författare.
Nu blev det ju lite fel ordning. Det innebär att privatlivet ju hamnar i fel ordning men det gör inte mig så mycket.
Berättelserna i övrigt är ju fristående.



Det är vinter och kallt. Ewert Grens har trettiotvå olösta fall på sitt bord. Hans älskade Anni ligger dessutom svårt sjuk. Men när en död kvinna hittas i en kulvert under S:t Göranssjukhus får han lägga allt annat åt sidan.Samtidigt står plötsligt fyrtiotre barn, som talar ett främmande språk, i polishusets entré. Ewertskollega Marianna Hermansson dras in i en uppslitande brottsutredning som sträcker sig utanför Sveriges gränser.Två märkliga fall måste lösas. Och till slut tvingas Ewert Grens och hans kollegor ner under Stockholms gator för att söka en mördare. Till en värld där människor lever sina vardagsliv i tunnlarna,en värld de inte visste existerade.Flickan under gatan är Roslund & Hellströms fjärde kriminalroman. Deras tidigare böcker har sålt i flera hundratusen exemplar, Odjuret vann Glasnyckeln för bästa nordiska kriminalroman, Box 21 och Edward Finnigans upprättelse blev båda nominerade till Svenska Deckarakademins pris. Böckerna har översatts till fjorton språk och kritikerrosats såväl i Sverige som utomlands.Uppläsare: Shanti RoneyInnehåller 8 CD + 1 mp3-CDSpeltid ca 10 timmar

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-12-09 | 20:12:53

    Gillar dom jag också, när jag började läsa Box 21 blev jag så upprörd o förbannad att jag var tvungen att lägga ifrån mig den ett tag. Böckerna engagerar verkligen. Tre sekunder ligger hemma o väntar, har gjort det ganska länge, det finns ju så många jag vill läsa. Nu i dagarna har det kommit ytterligare en. Tiden, jag somnar ju så fort när jag läser

Kommentera inlägget här: