Carina

Glasögon

Kategori: Vardag

Nu har jag haft mina glasögon i 5 år.
Vet att jag tänkte att efter 5 år ska jag byta ut dom.
Och nu behöver jag det verkligen eftersom jag inte ser helt bra med dom längre.
Men det är ju så himla dyrt.

Har hört dom som beställer glasögon på nätet men har varit lite skeptisk till det.
Särskilt eftersom jag har progressiva glas.
Men nu har jag varit inne på en sida och tittat och jag kommer nog att pröva på det.
Men först måste jag göra en synundersökning.
Tycker det känns lite pinsamt att gå och bara göra undersökningen och sen be att få mitt recept
och inte köpa nåt mer där.
Fast samtidigt så betalar jag ju för det.
Så det får nog bli så.

Frågan är bara vilka man ska välja.


Dom här gillar jag verkligen


Eller dom här?


och dom här som ett andra par

Sidan jag tittade på heter favoptic.se

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2010-12-29 | 22:23:32
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Dom var snygga alla tre. Tycker inte du ska bry dig om att du bara gör undersökningen, många som gör så idag och det är ju som du skrev något du betalar för. Min man var in på en kedja minns inte vad den hette där hade de två par glasögon och ett par slipade solglasögon för under 3000kr tyckte det var riktigt ´humant men tyvärr minns ingen av oss vart det var. Haha.. han hittade förresten inget av sina två par förra veckan då han skulle hämta mig på jobbet så han kom en mulen vinterdag när det är -20 grader och hämtade mig i solglasögon:)

Kommentera inlägget här: