Carina

Julgröt

Kategori: Vardag

Idag bjöd föreningen på julgröt till alla som hjälpt till med något under året.
Det är en återkommande tradition.
Man får ta med sig respektive också men Stefan har aldrig varit med.
Idag så jobbade han men Bella följde med som min respektive.
Det är ganska många som jag inte känner igen men det börjar också bli en del bekanta ansikten.
Först är det glögg, som efterföljs med risgrynsgröt och en rejäl skinkmacka.
Det brukar nog bli den enda skinkmackan för mig.
Här hemma har vi ingen julskinka och när det är julbord är det så mycket annat gott som ska få plats i magen så jag brukar hoppa över skinkmackan. Möjligtvis blir det en skinskiva på tallriken.
Efter det kaffe och pepparkaka.

Det är några som tackas lite mer än andra. Bl a vi som leder träningen.
Så jag fick resa mig upp och ta emot ett kuvert ur kassörens hand.
(Tror det var kassören, är lite dålig på att känna igen styrlsen. Skäms.)
Första gången jag var med hade jag ingen aning om det och blev rejält överraskad.
Nu skulle jag bli lite snopen om jag inte fick något.
Det är en sedel i kuvertet. Det är ju ideellt arbete jag lägger ner och förväntar mig ingen ersättning men det är ändå kul att få uppskattning för det man gör.
Jag brukar använda pengarna till köp av skor eller träningskläder.






KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2010-12-07 | 20:58:03
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Trevligt att de bjuder in till julgröt och kul att de ger er en lite bonus.

    Funderat på några roliga träningsprylar?

Kommentera inlägget här: