Carina

Julhelgen

Kategori: Vardag



Nu är det barta annandagen kvar.
Idag händer ingenting, vilket jag tycker är skönt.
Det räcker med snö och ved som behöver tas hand om.
Får nog hjälpa Stefan lite där.
Han känner sig seg i kroppen och jag behöver röra på mig.



Julafton avlöpte hos svärföräldrarna.
Först god julmat.
Sen sitta, sitta och sitta.
(Fast jag smet ut på en liten prommenad ett tag.)
Försökte hålla mig ifrån godsakerna men lite slank det ner.
Men det blev mest äppleklyftor och vatten.


Fina barn väntar på...


...julmaten.

Sen kom äntligen tomten.
Han hade med sig varsit paket till alla barnen.


Vad har tomten i säcken?

Efter det var det dags att dela ut berget av julklappar.
Tror vi var 23 personer i vardagsrummet.
Varmt och trångt var det.
Alla verkade nöjda med sina klappar.





Efter paketöppning var det dags för ytterligare lite mat och
RIS A LA MALTA.


Sandra underhåll med musik

Sen åkte Bella och jag hem.
Stefan tog en tur mot Trosa innan han kom hem.
Väl hemma så fick vi Bellas paket.
Hon hade glömt ta med dom till stan och tyckte det var lite trist.
Men vi blev glada när vi fick dom.
Återkommer i ett senare inlägg med mina klappar.



Juldagen började lite rörigt då jag fick besked om att mamma var på väg till sjukhuset.
Vi var oroliga över att det var en infarkt
men efter att ha blivit undersökt konstaterade dom virus på balansnerven.
Så hon fick åka hem med lite medicin och vila sig.
Skönt att det inte var något annat.
Vi åkte in till Nyköping igen,
Erika med familj bjöd på julfika.
Tror hon tycker det är kul att bjuda in till sitt eget hem.
Gott var det och så fick vi gosa med Jacob igen.
Han börjar vara riktigt kul nu.
Tittar och pratar.


Gott fika


Jacob pratar md morfar

Väl hemma igen gjorde vi vårt eget lilla julbord.
Mums igen!
Hyresvärden kom över med en julblomma.
En fin orkide.
Sen spelade vi Ubongo som tomten hade med sig till oss.
Jag somnade i soffan ganska tidigt så det var lika bra att krypa i säng.







Synd att helgen är så kort.
Skulle gärna varit ledig några dagar till.
Ja helst hela veckan men har slut på semester och det är massa jobb som måste göras.
Men om 4 dagar så är det helg igen.

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-12-28 | 18:43:14

    tycker att den äldre tjejen på bilderna är snygg!

  • Mary säger:
    2010-12-28 | 20:32:22
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Tomte, en jättehög med paket, massa folk och julbord. Ni julade riktigt ni:) Såg mysigt ut med så många!

Kommentera inlägget här: