Carina

BURR

Kategori: Allmänt

Vaknade och var tvungen att gå på toa. Hade tänkt krypa ner i sängen igen men när jag såg att termometraran visade på 16 grader tyckte jag det var lika bra att elda på


Men nu brinner det i panna och kakelugn. Det tråkiga är att det inte finns så mycket ved inne.

Värre är att vi inte skottade igår (sparade det till idag) och jag tvivlar på att det går att komma fram med skottkärra utan att skotta bort snön först.

Och allra värst är att jag inte känner mig pigg. Kände mig kymig redan igår kväll och gick och la mig iställlet för att titta på skidor. Känner mig inte pigg nu heller.

Idag ska vi ju skotta snö och köra ved. Jag skulle baka lite inför nästa helg och skruva dit handtag på köksluckorna.

Och imorgon har jag semester får då ska jag ha en sportlovsdag. Hoppas jag blir pigg så jag kan åka med.

Nästa söndag fylller jag alltså år och det är därför jag ska baka. Visst gillar jag paket men min högsta önskan är att vakna till ett varmt hus och slippa börja med att elda.

KOMMENTARER:

  • Håkan - Imitjdesajn säger:
    2010-02-21 | 20:57:42
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    Du skulle skaffa en snöslunga, bra om man är hängig x)

    Nej skämt åsido, hoppas du piggar på dig, det är ju hockey kl 0600 i morgon, död åt Finnpajsarna :p

  • syster säger:
    2010-02-22 | 19:22:58

    Har ni hittat några spår efter Molly? Verkar inte så, isåfall hade hon väl varit på "Löpet".

    Min jobbarkompis hade 13+ i söndagsmorse i sovrummet och ingenstans att elda och fruset vatten, kunde inte ens värma sig i duschen.

    Förstår inte hur hon står ut!

  • Sara ~ Candis säger:
    2010-02-24 | 11:08:24
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Ja den designen finns kvar :)

    Jag kan skicka med en länk till designadinblogg där de förklarar hur man gör på ett lätt sätt.

    Men det är lättare om du mailar mig :)

Kommentera inlägget här: