Carina

Ingen telefon

Kategori: Allmänt

Igår när jag skulle ringa så fungerade inte telefonen. Brydde mig inte så mycket. Jovisst, jag kollade telefonerna och letade till och med fram en annan som låg i förrådet för att testa med den.

Felet yttrade sig så att när man knäpper på den så låter det som om den andra telefonen skulle ligga på och man får ingen kopplingston. När jag tog mobilen och ringde så hörde jag hur det gick fram signaler men telefonenerna ringde INTE.

Vet inte om vi på nåt vis trodde på ett magiskt under och att det skulle funka när vi kom hem idag men det var lika dött. När sen Stefan tittar ut genom fönstret upp mot vägen så säger han: -Det finns ju ingen tråd, visst har det väl varit en tråd från stolpen till huset?

Jag visste ju att nån gång har jag sett en tråd men när såg jag den senast? Mindes att vi tog några kort när vi gick och hämtade julgranen så det blev att titta på fotona. Och visst var där en tråd. Och när jag går ut för att titta så ligger tråden mycket riktigt i träd och buskar. Inte konstigt att det inte går att ringa.

Men vart ringer man när telefonkabeln är trasig? Visst var det enklare när det var Televerket och inga andra aktörer. Stefan ska ringa Tele2 eftersom det är hos dem vi har abonemanget så får vi se vad de säger. Jag vill dra mig till minnes att det brukar stå Realcom eller nåt i den stilen på bilarna som var omkring. Är det dem som håller ordning på telefonnätet? Tur ändå att mobilen finns. Det är ju svårt att ringa och felanmäla annars.


Ser ni tråden?

Kommentera inlägget här: