Carina

Molly

Kategori: Katterna



Molly är försvunnen. Senast hon sågs var i tisdags förmiddag. Stefan (som jobbar kväll den här veckan) såg henne gå ut vid 9-9.30 nån gång sen visade hon sig inte innan han åkte vid 13-tiden.
Och när jag kom hem strax efter 19.00 så var hon inte hemma. Då visste jag inte att hon varit borta redan på förmiddagen. Jag rusade iväg på jympan och tänkte att hon skulle vara inne när jag kom tillbaka. Men när jag kom tillbaka hem så var det bara Siri hemma.
Jag utrustade mig med reflexväst, pann- och ficklampa och tog en tur längs vägen. Det är ju snö och man ser alla spår vid sidan av vägen väldigt bra. Men där fanns inga spår efter nån katt. Jag gick även en tur runt byggnaderna häromkring men ingen Molly kom lunkandes emot mig.
Nu har det gått 2,5 dygn utan att hon dykt upp. Vi har varit runt och lyssnat och ropat. Öppnat dörrar till hus och bodar. Frågat grannarna. Men ingen Molly.
Vart kan hon ha tagit vägen? Nu när det är så mycket snö så går ju katterna bara där det är tilltrampat eller skottat.


Hon saknas verkligen här hemma. Molly som alltid var med. Framför allt var hon Stefans katt och han saknar henne verkligen. Var han hemma så var hon oftast vid hans sida. Låg brevid hans dator. La sig tätt intill honom i soffan. Delade ostskivorna med honom och låg i hans säng på nätterna.






Hon var nog den gosigaste och snällaste katt jag nånsin har träffat. Och Siri saknar henne också, det märks.





Så länge vi inte vet vad som hänt henne hoppas vi naturligtvis på att hon ska dyka upp här hemma igen.

Kommentera inlägget här: