Carina

Sjusovare

Kategori: Katterna

Igår kväll var jag så där fredagstrött. Frammåt fredagen känns det att man klivit upp 4.30 varje morgon. Och det är svårt att komma i säng tidigt på kvällen. Ofta blir det 1-1,5 timme senare i säng än tänkt.


Kissarna när dom sover

I morse tyckte Siri att det var dags att gå upp strax före 6. När hon tycker att vi ska vakna så hittar hon något att prassla med. Det kan vara en påse eller papper av nåt slag. Jag reste mig ur sängen och hon sprang ut i köket. Trodde det skulle räcka med det men hon var snart där och prasslade igen. Så jag gick upp öppnade kattluckan och gav dom ny mat. Fattar inte varför dom alltid lämnar lite som får ligga o torka och sen vill dom inte ha det.


(Nästan) alltid lite mat kvar i skålen

Somnade om och sov till 8-tiden. Då var det Molly som ville ha uppmärksamhet. Tror hon lärt sig av Siri hur man ska göra. Det började med att hon började bita i en tidning som låg brevid min säng. När jag motade bort henne därifrån så gick hon på en papperskasse med grejer som stod bakom byrån. Då var Stefan uppe och motade med henne. Det slutade med att både katter och vi somnade om och sov till 9.30. Inte ofta jag sover så länge. Det är både skönt och inte att ligga så där länge. Jag tycke ratt så mycke tav dagen försvinner bort men å andra sidan finns det inga stora planer för dagen.

Nu har vi sett reprisen av OS-invigningen. Det blir lite långrandigt men ändå är det svårt att slita sig från TV:n. Ute snöare det IGEN och det ser inget mysigt ut. Kanske blir det en promenad senare annars håller jag mig nog mest inne. Det behöver verkligen städas av härinne. Skulle behöva ställa mig och stryka en del också.

KOMMENTARER:

  • Sara ~ Candis säger:
    2010-02-13 | 14:35:03
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Visst var dom :D:D:D Hoppas du får en mysig lördag.

Kommentera inlägget här: