Carina

Snöstorm

Kategori: Allmänt

Idag är det västa snöovädret. Hörde hur det blåste imorse när jag var på toa men tänkte inte på att det kunde snöa också. Det blev att borsta av bilen innan jag kunde rulla iväg till jobbet. Gick inte fort kan jag säga. Helljus var bara att glömma, det blev bara psykodeliska mönster framför ögonen då. Så det blev till att köra på halvljus och leta sig fram i det vintriga landskapet. Turligt nog så var det rätt nyplogat. Bara några ställen där det hade yrt igen. Resan tog 45 minuter mot normala 30 men jag hade ju ingen tid att passa så det var lugnt.

Nu är det lunch och promenad är inte att tänka på så jag passar på att blogga istället innan jag ska jobba vidare. Tänker nog åka hem tidigare idag så jag hinner hem medans det är ljust. Stefan har skottat men med all snö o blåst så kanske jag måste skotta igen så jag får in bilen.

Visst är det härligt med vinter!! I början av december klagade jag ju på att det var så grått o trist och att jag vill ha snö. Och det fick jag ju med besked. Men om jag får tycka så räcker det nu. Den får gärna ligga 1 månad till men det behöver ju inte komma mer.

Kommentera inlägget här: