Carina

Inte min dag

Kategori: Allmänt

Idag var det jobbdag igen.

Igår ägnade vi delar av dagen åt att få Toyotan snöfri. Eller åtminstone körduglig. Den påminde mer om en igloo men startade så fint och det gick att öppna framdörrarna. Vid friskluftsintaget var det helt igenisat och vindrutetorkarna var inte att täka på att använd. Men det gick bra att åka i morse. Det immade inet på och snön som föll ner blåste bort. Vid lunchtid placerade jag bilen i ett parkeringsgarage så det värsta fick smälta så jag kunde borsta av det.

Väl på jobbet så fungerade inte datorn. Kom inte åt våran hårddisk och inte heller ut på nätet. Försökte trixa med routern men utan resultat. Ringde supporten men dom hade sovmorgon. Insåg att om det skulle bli nåt gjort så fick jag nog jobba direkt mot min dator. Plockade fram back-up hårddisken (det var det sista jag gjorde innan jag gick hem innan nyår) och tankade över senaste uppgifterna. Men kunde inte släppa att det inte fungerade som det skulle och när supporten väl vaknat så fick vi fart på det hela. Det viasde sig att strömmen till vår switch var bruten. En säkring hade gått. Nu kan man väl tycka att det borde väl inte vara så svårt att se men saken är den att switchen står i en helt annan del av byggnaden. Efter frukost var jag äntligen igång.

Efter jobbet har jag den äran att åka och handla. Och vad händer när jag ska betala? Det finns inte pengar på kortet. Jag som var bombis på att jag hade pengar. Fick ställa alla varor åt sidan för att åka tillbaka till jobbet och föra över pengar från ett annat konto. Pinsamt, pinsamt! Första gången det hände och det kommer INTE att hända igen.





Var inte hemma förrän vid 7 och då var det bara att elda i alla eldstäder. Det har blåst lite idag och vårt hus är inte blåståligt. Har också ökat på värmen på övervåningen för imorgon kommer Bella o Sara. Dom ska brumma hit från Västerås i Saras mammas bil. Hoppas bara att det går bra i vinterväglaget.

Kommentera inlägget här: