Carina

Klimakteriet?

Kategori: Jag

De senaste nätterna har jag inte sovit riktigt som jag brukar. Det känns som shunten inte fungerar som den ska. Inga direkta jättesvettningar men ändå svårt att hålla temperaturen. Jag vaknar flera gånger och får lov att hölja av mig täcket för att sedan kura ihop under det igen. Fram på morgontimmarna blir det svårare och svårare att somna om. Jag vrider och vänder på mig vilket försvåras av att en katt ligger mellan benen på mig. Periodvis har jag varit lite så här under många år men nu börjar det kännas mer påtagligt. Är det åldern som gör sig påmind?

Läste också på nätet att många kvinnor har svårt att hålla koncentrationen och får problem med minnet. Det verkar verkligen stämma in på mig. Eller är det bara personligt. Men det känns om om det verkligen blivit besvärande.



Min trogna sängkompis

Sen vill inte Stefan så gärna att jag ligger vänd mot honom eftersom jag låter så mycket när jag sover. Men ibland måste jag variera mig med den sidan också. Har några gånger sagt att jag kan lägga mig i ett annat rum,  men det vill han inte.

Han tycker också att det är så trist att jag alltid sover i nattlinne så jag har provat att sova utan men det blir bara annu jobbigare med svettningarna och eftersom mina armar har en förmåga att nästla sig utanför täcket så fryser jag om dom.

Natten som var sov jag riktigt dåligt och det medför att jag nu är rejält trött så nu kommer jag att krypa ner i sängen. Är ledig imorgon och på tisdag och jag kommer inte att sätta nån klocka. Antagligen vaknar jag ändå, ligger och drar mig ett tag, kanske somnar om några gånger innan jag går upp, först som vanligt.

Kommentera inlägget här: