Carina

Norrköping, tårta och qube

Kategori: Allmänt

Idag åkte vi till Norrköping. Bella skulle handla på MUS för sina presentkort som hon fick i julklapp och som bara gällde i den butiken som dom var köpta. Man tror ju att det ska gälla i alla affärer i samma kedja men så är det tydligen inte.
 
Tänk så lite man kan få för så mycket.

Stefan och jag hängde på. Men i brist på pengar så blev det bara att titta och drömma för vår del. Vi gick en lång stund inne på Chilli där dom har mycket fint. Hittade ett matbord med tillhörande stolar till ett bra pris. Det kan vi tänka oss när vårt sovrum kommer att bli matrum.

Vi båda tyckte bäst om det med mörkt trä


På Cilli hade dom fina "pride"-glas


När vi kände oss nöjda med affärer så gick vi och åt pizza resp kebab. Det var det enda jag köpte den här dagen om man bortser från detta

2 påsar för ynka 10:-

Det var egentligen Sara som ville köpa marshmallows för att grilla så vi gick in i en godisbutik. Där fanns inga marshmallows utan vi stannade till på CityGross på vägen hem. Där fyndade jag 2 grejer i 10-kronorslådorna (spännband och munskydd). Sara köpte machmallows och jag kollade priset på m. 29:-/påse. Snacka om vilken vinst vi gjorde.

Vi hade också tänkt att handla muffins på choklad- och muffinskompaniet men det hade bytt skepnad och där fanns inga muffins längre, bara dyr choklad. Istället fick det bli swartzwaldtårta från frysen till kaffet när vi kom hem. Bella gjorde choklad till sig och Sara.


Visst ser det smarrigt ut!

Sen spelade vi Qube-Jorden runt. Det var ganska svåra frågor men jag hade tur och vann. Första pris var att få ta hand om disken. JIPPI!

Ikväll har vi tagit det lugnt. Stefan o jag har tittat på Robinson. Bella och Sara har grillat marshmallows.

Kommentera inlägget här: