Carina

snoozer

Kategori: Jag

Jag är en riktig snoozare. Det är ju så himla skönt att få vända sig om och slumra till en stund efter att klockan ringt. Och en stund till. Och en till.


Fast inte bara skönt för ofta får jag större och större ångest för att gå upp för varje gång klockan ringer.Som i morse t ex. Först tänkte jag att jag ligger en period till. Och det hade nog varit OK men så blev det en till. Nu började motståndet infinna sig och det bara växte och växte. När jag väl gick upp efter 40 minuter så kände jag världens motvilja mot att åka och jobba.

Men jag kom iväg och väl på jobbet så gick det jättebra. Fattar inte varför jag gör så här. De veckor som jag börjar tidigt går jag upp på första ringningen och det funkar jättebra. Den här veckan har jag försökt att göra likadant men det har inte gått lika bra. Ska försöka imorgon igen.


Hur gör du? Går du upp på första ringningen eller snoozar du?

KOMMENTARER:

  • izabella säger:
    2010-01-21 | 12:25:55
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    hata att gå upp tidigt!!!!

  • A säger:
    2010-01-21 | 13:53:21

    Jag snoozar aldrig när jag ska till jobbet.

    Bättre att slänga benen över kanten direkt.

    Börja med det du också så räcker tiden bättre.

  • syster säger:
    2010-01-24 | 21:44:14

    Har slutat med det. Blir inte piggare av det och mkt svårare att komma upp. Direkt är bättre.

Kommentera inlägget här: