Carina

Tillbaka till vardagen

Kategori: Motion

Idag är det definitivt slut på helgerna för den här gången. Nu är det vanliga arbetsveckor fram till april då det blir påsk och lite ledighet igen.

Det innebär också att nu är det dags att ta tag i mat och motionstänket igen. Från och med idag är det slut på kakor och godis till vardags. Ska försöka hålla mig till en lite mer GI-inspirerad kost och återuppta lunchpromenaderna. Och idag har det gått bra. Har ätit som jag tänkt och kom ockås ut på lunchen. Kallt var det men vackert och skönt men lite halt här och var.

Var hemma tidigt men tiden har sprungit iväg. Bakade lite till mitt kakmonster och gjorde väldigt god mat. Receptet hittade jag hos ninninusens. Fast jag ändrade lite, tog turkyoghurt istället för creme fraiche och mandelspån istället för valnötter. Annars följde jag det väl rätt bra. Och det var kanoners kanon. Ser fram emot att få äta min matlåda imorgon.

Idag var det säsongspremiär för "Familjen Annorlunda". Var ju bara en familj som man kände igen sen tidigare. Lite många nya att hålla reda på men man kanske får någon ordning på dom efterhand. Blir så facinerad över hur dom lyckas hålla lugnet med alla barn men det är väl som pappa Jörgen säger, är man lugn blir barnen också lugna. Han är för övrigt störtskön tycker jag.


KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2010-01-11 | 21:37:01
    Bloggadress: http://primaballerinas.blogg.se/

    Håller med! Pappa Jörgen är ju bara hur cool som helst!! Lugnet själv!! Tänk om han kunde smitta av sig lite!

  • Sara - En dalkulla i Österrike säger:
    2010-01-11 | 21:54:45
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. :) vi klarade det ner, dock var resan helt sjukt jobbig.

    Hehe jaaadu de är en bra fråga :) vi har lärt dom Loss iaf haha

Kommentera inlägget här: