Carina

Årets varmaste dag

Kategori: Vardag

...hittills



Fast när jag kollade maxteperaturen visade den 32,2°.

Annars har det inte hänt så mycket idag.
Dagen började mindre bra, tänker inte gå in på vad som hände.

Jag fick ett ryck och började rensa ut en del bråte. Nu finns en säck med lump som ska till återvinningen och en påse som ska till myrorna.

Har också kastat en massa papper som legat och skräpat.
Är så less på allt som ligger och inte har hittat sin rätta plats.

Stefan klipppte gräset medan jag stökade inomhus.
Det som fanns att klippa vill säga. På en del ställen har det börjat torka.

Efter gärsklippning så gjorde vi oss klara för att cykkla till sjön.
När vi är på väg att hämta cyklarna så kommer det en bil.
Visar sig att det är en jobbarkompis till Stefan som tagit honom på orden och stannar till.
Det blir att sätta på en panna Gevalia sen förflöt några timmar vid kaffebordet i skuggan.

Kul med folk som kan komma förbi oanmälda.
Jag gillar spontana besök.

Nu ikväll har vi grillat ryggbiff som vi avnjutit med potatissallad och ett glas vin.
Det var den krämiga varianten på potatissallad (som jag gjorde iordning tidigare idag)
och får lov att säga att den smakade väldigt bra.

Nu är vi precis lika sociala som igår kväll.



Varsin dator på uteplatsen.

Fast vi pratar faktiskt med varandra också, inte bara via FB

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: