Carina

Sommarkalas

Kategori: Fest

Idag har vi haft Stefans släkt här. Vi har firat Stefan som ju fyllde år i förra veckan.
Hans tvillingbror och en brorsson fick hänga med på samma kalas.

Det var en fantastisk sommardag och vi dukade upp i skuggan.
Det konstiga var, eller egentligen var det inte konstigt alls för det var precis som det brukar hör hemma, så hittade jag inte alla dukar när jag skulle ta fram dom. Men efter lite letande så kom dom fram.
Någon duktig människa hade lagt dom tvättade och strukna dukarna i en plastpåse för att de inte katterna skulle smutsa och håra ner dom.


Jag hade bakat pajer som vi bjöd på.


Och till kaffet blev det glasstårta med bär.


Enkelt men uppskattat och gott.

Det har blåst en hel del. Skönt att det fläktar i värmen men lite jobbigt när dukar blåser upp och glas ramlar omkull.

Sandra underhöll oss med en masa roliga miner. Ju mer vi skrattade desto mer höll hon på.

Det har varit en fantastisk dag som bara har flugit förbi.
Nu ska vi sätta oss med lite ost o vin.
Lite kluvet är det. Vill ju passa på att njuta av den sköna sommarkvällen men det finns nya filmer att titta på och soffan är ju också skön.

Det är lite min vilja mot Stefans. Jag menar, filmerna finns ju kvar men man vet ju inte hur många härliga sommarkvällar man får.
Fast jag känner att jag får vika mig ibland.
Oftast blir det ju som jag vill - för husfridens skull.

Kommentera inlägget här: