Carina

Ute o cyklar

Kategori: Motion

Idag skippade vi prommenaden och tog en cykeltur istället.
Det var faktiskt årets första. Ja om man bortser från de två tillfällen jag cyklat
för att jag varit på fest i grannskapet.

Nu när det äntligen blev av så kan jag inte förstå att det inte blir oftare.
För det är ju ett rätt skönt sätt att ta sig fram samtidigt som man rör på sig.
Men tror det delvis beror på att här finns inga riktigt bra cykelvägar.
Man måste börja med en bit på stora vägen,
Men när man cyklar känns den inte alls så stor utan ganska smal.
Det finns knappt någon vägren och om det är två bilar som möts så är man väldigt mycket ivägen.
Och sen för man antingen cykla ganska långt för att komma runt eller så blir det fram och tillbaka.
Idag tog vi en runda som är ganska OK och lagom lång men det blir ju trist att alltid cykla samma väg.

Jag kan sakna att inte kunna cykla till jobbet (klart mankan men 3,5 mil är lite för långt för mig).
Sen började jag fundera på när jag senast cyklade till jobbet och det måste väl ha varit 1994.
Och så cyklade jag ju till tåget/bussen när jag gick i skolan i slutet av 90-talet

Men det blev definitivt mer cyklande när jag bodde i staden.
Men nu ska jag försöka ta några cykelturer till i sommar, kanske ut i bärskogen.

KOMMENTARER:

  • emina -konst & kreativitet- säger:
    2010-07-23 | 15:15:08
    Bloggadress: http://eminacreations.blogg.se/

    SV: Jag blir borta en vecka i spanien. Kommer inte ihåg vad stället heter, men det är på fastlandet:)

Kommentera inlägget här: