Carina

Allt o inget

Kategori: Vardag

Idag har inget speciellt hänt men ändå har dagen bara försvunnit.
Åkte o handlade efter jobbet. Blev Maxi idag. Har inet varit där sen dom byggde om. Och inte så ofta innan heller.
Brukar för det mesta handla på Willys och nån gång ibland på CityGross.

Men nu hade dom ju så bra pris på fryst lax i portionsbitar och Bella ville ha Bravojuice och den tror jag inte finns på Willys så det fick bli ICA.
Får säga att jag gillade affären även om jag rusade igenom den. Men det gick lätt att hitta och inte var det särskilt mycket folk.

Väl hemma så var det bara att lägga in laxen i frysen och sen brumma vidare till Ändebols gård för att köpa tomater o gurka innan dom stängde.
Det var min gamla klasskompis som jobbade så vi hann prata lite också.

Sen hem o laga mat. Bella var glad och hjälpte till.
Vad det blev? Lax förstås! och färskpotatis (första för säsongen). och så hollandiesås och tomater till det.
Enkelt men så gott!

Sen ut för att torka av trädgårdsmöblerna och ställa dom på plats på nya uteplatsen som är klar nu.
Har klippt o sågat ner vår STORA klätterhortensia så nu kan snickarna komma åt fasaden.
Dom har börjat bygga ställning. Får se om dom börjar spika imorgon eller om dom väntar till måndag.

Efter en liten stund framför TV:n så var jag bara tvungen att diska upp och nu är det dags för sängen.
Fredag imorgon- det gillas!


Blir ingen blommande hortensia i år.

Kommentera inlägget här: