Carina

den förb....de sommarn

Kategori: Vardag

Idag har det varit riktigt somrigt.
Men måste väl klaga lite,jag är ju i alla fall svensk
Lite kall vind var det allt i Nylöping.
Frös om armarna när jag var ute på lunchen.

Men här hemma var det inte samma kalla vindar och kvällen har tillbringats till stor del utomhus.
Ätit ute, fikat ute och spelat kubb.
Det var jag mot Bella o Pella.
Först ledde dom sen hämtade jag hem en massa men till slut så vann dom.
Visst gillar jag att vinna men det viktigaste är ju att kämpa tapppert och ha kul.



Det finns en nackdel med sommaren - FLUGORNA!!
Det är många som har svårt för spindlar, myggor getingar och andra kryp men jag hatar verkligen flugorna.
Dom är totalt hopplösa. Dom surrar runt och kryper på kroppen och omöjliga att slå.
Tar man fram en flugsmälla så är dom försvunna.
Och inte är dom särskilt diskreta heller.
Alldeles nyss var det ett par som hade vuxenmys på min hand!!



Nu ska jag ha flugjakt innan det är dags för sängen.

Kommentera inlägget här: