Carina

Mycket gjort

Kategori: Vardag

Det blev riktigt mycket gjort idag.
Började med att plocka undan massa grejor som blivit liggandes på fel ställen.
Städa badrummet medans jag väntade på att tvättmaskinen skulle bli klar.
Tvättade en matta och då brukar den, tvättmaskinen alltså, vilja gå ut genom dörren.

Väl ute så planterade jag ett par kryddväxter i en stor kruka.
Sen plockade jag en stor bukett blommor i vår trädgård innan jag tog itu med gräsmattan.
Hann inte klart innan det var dags att börja med maten så Stefan fick fortsätta.



Han har för övrigt fixat med katternas avsats och trapp vid kattluckan.
Var tvugna att ändra på det nu när vi öppnat upp räcket.


Blir nog fint med dynor, blommor mm
Och så lite värme o sol tack!

Jag gjorde fläskfiké o potatisgratäng med tzatziki. Det var GOTT!

Sen fick jag skjutsa Bella till Fest i Flen.
Förhoppningsvis kommer hon med nattbussen till Bettna så jag får hämta henne där.
Om hon missar bussen har jag sagt att hon får ordna sovplats i Flen.
 Har verkligen ingen lust att åka dit inatt.

Och inget vin blir det för mig.
Kan man äta kex o ost utan vin??
Jo det går nog. Ost är ju alltid gott.
Kanske kan ta te istället.

Kommentera inlägget här: