Carina

Regn o snickare

Kategori: Ute

Idag åkte jag hem från jobbet med tanken att klippa gräset.
Men när jag hade stoppat i mig lite mat (fikat från lunchen räckte inte längre) och ringt ett telefonsamtal så hade det börjat regna.
Så jag slapp.

Telefonsamtalet var till snickaren som ska ordna vår uteplats och husfasad.
Jag ville höra lite om vad han och hyresvärden kommit överens om.
Idag började dom nämligen på med att gjuta plintar till räcket. Men det blir det gamla räcket som blir kvar. :(
Hade gärna sett att det blev ett nytt.
Och så blir det trall på backen. Tyckte värden pratade om att bygga upp det lite.
Ja, ja, det kan ju inte bli sämre i alla fall.

Fick gå ut för att plocka undan lite så att det inte är ivägen för dom i morgon när de dyker upp.
Sen hann jag ju plocka en del inne också.

Nu ska jag diska innan jag tittar på Arga snickaren!

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-06-09 | 20:27:19

    hoppas den blir färdig innan frosten kommer o att vi får till det så det kan bli ett glas vin eller två på nya platsen

Kommentera inlägget här: