Carina

Lat dag

Kategori: Vardag

Nu har syster och svåger åkt hem. Tack  för en trevlig eftermiddag kväll och en härlig söndagsfrukost.


Stefan o Kjelle värmde glögg och gick ner till sjön


Kaffe på maten intogs i köket

Nu har  vi hunnit titta på Antikrundan som vi hade spelat in.
Just nu kör Stefan ved medan jag bara vilar min fot. 
Sen blir det lite skidskytte innan det är dags att rulla köttbullar och göra potatismos.
Kanske ställer jag mig och stryker också. Jag har sällt upp strykbrädan i Bellas f d rum och har en härlig utsikt ner mot sjön.
Fast idag är det inte så fint väder. Det har regnat och snöat lite men just nu tror jag det är uppehåll.
Men snön försvinner väldigt fort. Det finns flera bara fläckar och snöhögarna sjunker ihop. Kanske finns det hopp för att löjtnantshjärat kan blomma i år också.

Kommentera inlägget här: