Carina

Molly is back!

Kategori: Katterna

Satt ock tänkte på att jag skulle skriva ett inlägg om att nu är det drygt 3 veckor sen Molly försvann när jag hör katten jama. Trodde naturligtvis att det vara Siri som kom med något byte. När jag tittar upp för att se vad det är hon släpat in så ser jag MOLLY! Oj, hjärtat hoppade i bröstet på mig och jag far upp från stolen för att gå henne till mötes. Men då blir hon rädd och går tillbaka ut.



Hon jamar intensivt och efter lite lockande och att vi tagit fram mat, så smyger hon sig in. Samma Molly men mycket smalare. Hon är jättehungrig och pratar högt och ljudligt. Och när hon väl kommit in så är det samma keliga Molly som tidigare.

Vi som var säkra på att vi aldrig skulle få se henne i livet igen. Jag tror att hon varit instängd någonstans. Det luktar lite "sommarstuga" om henne. Halsbandet med ID-brickan sitter fortfarande runt hennes hals men det sitter lite lösare nu.

Nu fräser Siri mot henne men hon är inte aggresiv så det blir nog bra om en stund.


Om du kunde berätta var du varit.

Omtumlande känslor i både mig o Stefan just nu. Men det är GLÄDJE-känslor!!

 

KOMMENTARER:

  • Sara ~ Candis säger:
    2010-03-10 | 18:45:14
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Salladen var verkligen god :D



    Nej det är älsklingen som kört bil. Tycker också de är lite läskigt att köra på nya ställen. Gbg är ju riktigt grötig t ex. Men jag har haft körkort i över 5 år så :)



    Vi kommer iaf landa ett tag, lite över ett år. Sen får vi se :)) men de blir nog bra i slutändan.

Kommentera inlägget här: