Carina

Oj, oj, oj...

Kategori: Vardag

... vad trött jag är. Men ska försöka skriva ner lite innan jag lägger mig. 

Min dator la av i förrgår kväll. Tänkte inte så mycket på det då men när jag skulle starta den igår morse så gick det inte. Det blev att lämna in den och det visade sig att hårddisken kraschat.

 Idag var jag tillbaka på jobbet, utan dator. Då känner man sig verkligen handikappad. Men jag fick det städat mitt skrivbord och så har jag gjort lite annat jobb som inte kräver dator. Och så har jag fått låna mina kollegors datorer för att kolla nånting,  skriva ut nån ritning eller skicka ett mail.

Efter jobbet var jag hos frisören. Tycker ju att min förra frisör är i dyraste laget så jag tänkte prova en ny. Så nu fick jag ögonbrynen plockade (både med pincett och tråd) och färgade och blev klippt och ändå betalade jag mindre än vad jag brukar göra för bara klippning. Och nöjd är jag också. Kommer garanterat att återvända. Just nu står det still i vad hon heter men återkommer om det.

Efter frisören så gjorde jag ett nytt försök med att prova jeans men det blev inga där. Sen gick jag vidare till Hellmns och köpte lite CULT-grejer till diskbänken. Återkommer med bild när jag känner mig piggare.

Avslutade med ett besök på glasbanken. Handlade öl o vin inför helgen då min syster o svåger kommer på besök. Då ska det pratas, kanske spelas spel och så ska vi äta o dricka gott och ha det trevligt.

Lånade Stefans dator när jag kom hem men efter en liten stund slocknade den och det gick inte att starta om den. Nu blev jag rädd. Trodde jag hade några onda krafter som dödade alla datorer och det var knappt jag vågade sätta på den andra datorn som står i hallen. Men det gick bra. När jag stängde av den och kollade Stefans igen kom jag på att jag aldrig satte på strömmen och hans batteri är helkass. Det var därför den hade stängt av sig. Nu sitter jag vid den och skriver men ska stänga av den och gå och lägga mig. Känner mig helt slut. 

Kommentera inlägget här: