Carina

Vårdagjämning

Kategori: Vardag

Idag är det vårdagjämning. Det innebär ju att dag och natt är lika långa. Det häftiga är ju att det är så över hela jorden. Men det märks ju mer ju längre från ekvatorn man är.
Lite orättvist känns det att dom norr om polcirkeln nu kommer att ha just längre tid på dygnet än oss. Fast å andra sidan kan dom ju vara värda det eftersom dom ju levt i mer eller mindre totalt mörker en längre tid.



Snart kommer min syster och hennes man hit. Då ska vi bjuda på lite smörrebröd och öl. Sen blir det massa prat, mat och vin. Kanske lite säsllskapsspel också.

Ute är det fint vårväder och snön försvinner mer och mer men för min del blir det ingen promenad idag. Det räcker med att röra sig inomhus eftersom en snigel skulle rusa ifrån mig. Går inte så fort med denna fot men det funkar och det är jag glad för. Kanske går jag ut och solar mig på trappan en stund.

Kommentera inlägget här: