Carina

Åland

Kategori: Fest

Igår bar det iväg till Åland. Det var personalföreningen på Stefans jobb som ordnade resan.
Dom brukar ordna 1 eller 2 ålandsresor om året. Förra året blev det ingen för mig. Den ena gick i juli när vi var på semeter. Den andra i oktober när jag hade annat för mig. Stefan åkte med en kompis då istället.


Stefan laddar

När vi bokade oss på resan för sådär 2 månader sen trodde jag ju att det skulle vara lite sol och värme. Kanske sitta på soldäck och gassa. Men det gick så bra att vara inne hela tiden också.


På väg

Mycket god mat var det. Kanske lite för mycket för jag blev lite dålig efter maten. Till slut gick jag till hytten med världens hjärtklappning och ett lätt illamånede. La mig och vila knappt en timme. Sen letade jag upp sällskapet igen till Stefans stora förvåning och vi höll igång till framåt halv 3-tiden.

En himla massa folk som festade loss var det.

När vi bokade resan hade vi ingen aning om vilka som spelade och ev underhållning. Därför blev det en positiv överraskning när vi tidigare i veckan kollade programmet och upptäckte att Caroline af Ugglas skulle uppträda. Jag är ju ett fan av henne.


Caroline poserar

Först signerade hon i skivor men jag har ju redan skivan så jag nöjde mig med att ta en bild av henne. Sen höll hon en spelning. Hon hade även musiker med sig. Bl a en stråkkvartett och det var väldigt bra. Har ju hört låtarna ett antal gånger tidigare men live är en helt annan sak. Hon berättade också lite historier runt låtarna. 


Caroline in action

Det blev lite shopping i Taxfreen. Öl o lite annat dricka, lite godis, en mascara och handväska till mig.

Somnade gott på bussen hem och här har det inte blivit mycket gjort sen vi kom hem. Kommer inte att bli något gjort heller utan jag kommer att krypa i säng tidigt. Gamla tanten är inte van vid nattliv.

KOMMENTARER:

  • Agnieszka- mamma till 2 säger:
    2010-05-10 | 08:00:55
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Ser ut som om ni hade en toppenresa, bortsett från det trista vädret:(

    Hoppas ni får en fin start på veckan nu!



    kramar

Kommentera inlägget här: