Carina

Kristi Himmelfärd

Kategori: Vardag

Kristi himmelfärds dag=ledig dag. ...och regn.
Blir till att få lite gjort inne. Hade tänkt klippa gräset idag men det får vänta.
Jag är ledig imorgon också men Stefan jobbar (12-16). Då har jag också tänkt få en del gjort här hemma. Ligger verkligen efter både ute och inne.

Nu ska jag sy om gardinlängderna jag köpte till vardagsrummet. Sen tvätta fönsterna på insidan och hänga upp de nya gardinerna. Om vädret är bättre imorgon (vilket jag verkligen hoppas) så ska jag tvätta utsidan. Innanfönsterna får sitta kvar över sommaren.

Sen ska jag göra en paj och lite sallad och ta med mig hem till Pia o Tommy där gympagänget ska ha avslutning. Stefan är också bjuden men väljer att stanna hemma. Tror att det kommer att bli en väldigt trevlig kväll. Undrar om man ska plocka med badkläder om det blir bad i tunnan? Varma kläder också kanske. Har ingen aning om var vi kommer att sitta, ute eller inne. Är ju inget uteväder direkt men med tak och lite värmare så kanske det går.




I fredags hade jag namnsdag. Stefan överraskade med fina rosor och otroligt nog så är de ännu finare efter 1 vecka. De brukar ju alltid dö för mig.

Kommentera inlägget här: