Carina

Lördag morgon

Kategori: Katterna

I morse vaknade jag vid 7 av att Molly gick runt och rev bland det hon kunde hitta (bl a i bokhyllan) och jamade. Hon har lärt sig av Siri hur man ska få uppmärksamhet på morgonen.
Som vanligt var jag kissnödig så det var lika bra att gå på toa och samtidigt öppna kattluckan och ge vilddjuren mat.



Nu är jag ganska pigg men tycker att det är ju ändå lördagsmorgon och då kan man väl ligga lite längre. Är lite rastlös så jag tar och läser en novell i en tidning. Då blir jag trött igen och somnar om. Sen vaknar jag vid 9 tröttare än nånsin. Varför gick jag inte upp vid 7 för?

Nu är frukosten avklarad. Ska ta på mig och ut i trädgården. Gräset växer och vi har inte hunnit räfsa klart gräsmattan. Så det är bara att sätta fart. Hjälps vi åt så ska vi nog kunna bli klara idag. Bara det inte börjar regna.

Kommentera inlägget här: