Carina

Pingstafton

Kategori: Ute

Vilken härlig dag det var.
Börajde med frukost inne för det hade regnat och var rätt fuktigt ute. Ingen större värme heller.
Medan vi avverkade frukosten framför TV:n så började solen titta fram.



Shorts o linne åkte på och sen stod jag på huvudet i "stenröset".
 Det något slags stenparti som jag har anlagt för X antal år sen.
Där växer bl a prästkragar och det är jättefint men nu hade det blivit prästkragar överallt och det är inte riktigt vad jag tänkt.
Även gräset gillar att växa här. Just gräset är nog det jobbigaste att rensa bort.
Men nu är det borta och för tillfället ser hela planteringen lite öde ut men det blir nog fint om nån vecka.

Solen gassade på ordentilgt och linnet åkte snart av. Måste vara den varmaste dagen hittills.
Jag har blivit rejält solbränd på ryggen.



Frammåt kvällen blev det grillpremiär. Jag vet, vi är inte särskilt tidiga med att grilla men när vi gör det så vill vi också kunna sitta ute och äta, utan att plocka på oss massa kläder.
Det blev marinerad ryggfile, klyftpotatis, såser och sallad. Mumma!



Jag hade skördat första rabarberna och gjort en kaka av. Den avnjöts som efterrätt med vaniljvisp till.

Kommentera inlägget här: