Carina

Senaste dagarna

Kategori: Vardag

Det har blivit dåligt med uppdatering sista tiden eftersom tid/ork/lust har saknats. Inte allt på en gång men alltid något som hindrat mig.

I tisdags tog jag min vanliga lunchrunda. Kameran fick hänga med.

Väl hemma så blev det kaffe ute. Det är sådana här dagar man uppskattar trädgården.
Stefan går ner till sjön för att röja och jag rensar i ett par rabatter.



På onsdagen är det mulet och åska på sina håll. Vi tar kaffet vid TV:n istället. Lite skönt det också efter att ha varit ute flera dar i rad.
Men sen klarnar det upp och jag går Bo Hage runt. Det är riktigt blött vid sjön och jag blir våt om både skor o strumpor.



Torsdagen har vi räknat med att åka hem för att ta kaffe på uteplatsen igen men det blir ändrade planer. Carro har ramlat och slagit i huvudet så hon varit på akuten. Det blir att skjutsa henne till Trosa efter jobbet.
Jag föreslår fika i Trosa innan vi åker hem. Det var mååånga år sedan jag var i Trosa (förutom i Carros lägenhet). Väldigt söt liten stad. Hit vill jag åka i sommar.



Vi tar mindre vägar hemmåt och det är verkligen fint ute nu. Hägg och slån blommar för fullt och det är en så frodig grönska.

När vi kom hem motionerade jag gräsklipparen. Då tycker man att en lite mindre trädgård kunde vara mer lagom.



Så blev det fredag igen. Ganska trött efter en "tidig vecka". Dagen sniglar sig fram och till råga på allt får jag jobba längre. Logistiken ska ju stämma. Men jag slipper handla, det gör Stefan.

Tar lunchrundan med kameran igen och nu har det hänt grejer. Magnolian har börjat blomma.

och rhodedendron 


Väl hemma blir det slappa i solen med en cider innan det är dags för Tacos och Tequila.
 Det var tanken på just det som fick mig att härda ut idag.

Kommentera inlägget här: