Carina

Våren som kom av sig

Kategori: Vardag

Undrar var den härliga våren tog vägen? Nu har snart halva maj gått men vinterjackan hänger med. +5 grader när jag kom ut från jobbet. BURR!!
Sommar, känns väldigt avlägset.


Idag har jag jobbat med min nya dator och jag är verkligen supernöjd. Det är en del saker som skiljer sig lite åt men efter lite pulande så har jag fått ordning på det mesta. Bara min mail som inte är igång än. Det kan vara lite bökigt i jobbet men fixar sig ändå. Mina kollegor har ju sina mailboxar igång.  Och vad snabb den är. Förut fick jag alltid vänta en stund när jag körde simuleringar men nu går går det jättefort. Vi kan nog bli riktigt goda vänner.


Var iväg till frissan idag igen. Hon färgade hår o ögonbryn. Plockade brynen också och så friserade hon till mig. Klippte också lite som hon tydligen missade sist. Det blev jättera och jag fick beröm av bl a chefen när jag kom tillbaka.

Hemma blir det inte mycket gjort. Tycker kvällen bara försvinner med matlagning, telefonsamtal och så en liten stund här vid datorn och lite TV. Fick köra in en kärra med ved också. Trodde ju att vi ksulle kunna sluta elda snart men inte då. Tur att vi beställde så pass mycket ved som vi gjorde.

Om ni tycker det ser konstigt ut med text o bild så är ni inte ensamma. Jag lyckades centrera bilden men inte texte och när jag skulle vänsterställa bilden så går inte det.

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-05-11 | 19:09:10

    Blommor och nyutslagen grönska räcker längre, så även vår/sommarkläder som fortfarande ligger kvar i lådan på vinterförvaring.

    Dom kommer definitivt att hålla en sommar till!

    Men en nytt ordentligt regnställ har jag inköpt, det kommer säkert till användning.

Kommentera inlägget här: