Carina

Väskor

Kategori: Tankar

Många tjejer, kvinnor, tanter är som galna i väskor.
Bland andra så är min syster och min mamma av den sorten.
Går man på stan så ska man in i nån väskaffär och där ska det klämmas och kännas.
Kollas så att det är de rätta facken, att remmen har rätt längd och så vidare.
Allra helst ska det inköpas nån väska också, då är lyckan total.
Detta fastän de har flera stycken som hänger/ligger där hemma.
Och det ska bytas väska vid olika tillfällen. Den ska matcha kläderna och variera i storlek efter behov.

Många har väldigt stora väskor och släpar med sig allt som kan behövas och lite till. Liten sminkväska, spegel, hårborste och ja.... jag vet inte riktigt vad det är de släpar på men när man lyfter väskan så kan man ju tro att det är guldtackor eller nåt annat massivt.

Jag själv tycker mest att väskan är något nödvändigt ont. Nåt man måste ha bara för att det inte finns tillräckligt med fickor på kläderna eller för att det inte är särskilt snyggt att ha plånbok, mobil, kamera och nycklar i fickorna.
Och det räcker alldeles utmärkt med EN väska.
Men nu var min väska en ganska trist en som jag nödköpte för en billig penning i höstas. Jo den har fyllt sin funktion men som sagt var den rätt trist.
Så när vi var till Åland hade jag bestämt mig för att kolla på väskor på båten.
Och det blev en liten en. Som jag tycker om.
Och Bella verkade gilla den så den blev väl godkänd.


Precis lagom stor för plånbok, kamera, mobil och nycklar.
Skulle jag nån gång inhandla ett läppstift så får nog det plats det också.

Jo jag skulle faktiskt vilja ha en lite större variant också. Det händer ju ibland att jag vill ha med ett paraply kanske några papper och vad det kan vara. Får väl se om jag hittar nnt jag kan vilja ha.
 Friis & Co får man ha det när man börjar närma sig 50? Tycker de har fina väskor.

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-05-16 | 21:19:19

    snygg väska. Är det rätt längd på remmen??? hihihi.

    Väskor ÄR roligt

Kommentera inlägget här: