Carina

5. Min familj

Kategori: Jag

Min familj består av:

Min dotter Izabella eller Bella som jag oftast kallar henne (20 år). Hon flyttade till internat för drygt 2 år sen. Sen blev hon sambo för 1 år sedan men sedan i somras så är hon tillbaka här hemma igen. Tanken är väl att hon ska få ett jobb och kunna bo själv framöver men just nu så bor hon här. Inte helt enkelt det där när barnen flyttar hem igen. Hon är ju vuxen och har klarat sig själv och så kommer hon helt plötsligt hem igen. Nånting mellan barn, vuxen och inneboende. Och man ramlar lätt in i mor-dotter rollen igen. Mamman som curlar, påminner och tjatar. Dottern som kommer in i "Diva-laterna". Fast jag tycker vi funnit ett mönster som fungerar. Många skulle nog tycka att hon har det för bra här hemma och det är nog så. Men hellre det än att tjata och gnata hela tiden. Och peppar, peppar, så är vi faktiskt inte osams så ofta.

Min sambo Stefan. Som jag älskar så mycket. Fast tyvärr är jag nog dålig på att visa det. Det känns som det blir för mycket vardagslunk och för lite kvalitetstid tillsammans. Men jag hoppas att det ska bli bättre. Jag vill helt enkelt ha mera tid. Sedan 1 år tillbaka jobbar han skift vilket innebär att ena veckan så träffas vi bara i sängen. Jag som är är kvällstrött, sover för det mesta alltid när han kommer hem. Och han är rätt sömnig när jag säger hejdå på morgonen.

Stefans 3 döttrar. Caroline som är sambo och bor i Trosa och som jag träffar väldigt sällan. Erika som just har flyttat från Oxelösund till Nyköping med sin sambo och lille son Jacob. Henne träffar jag ganska ofta nu för tiden.
Och så minstingen Lisa som bor hos oss varannan helg (när hon inte är hos sin pojkvän).

Mamma som bor ensam i Katrineholm sedan pappa dog i mars i år. Det blev tomt för henne utan pappa men hon håller på att hitta nya rutiner i vrdagen. Tyvärr är jag dålig på att besöka henne.

Och så vill jag nämna min syster Britta också som är 7 år äldre än mig. Hon bor i Norrköping och vi ses alldeles för sällan. Men när vi träffas trivs vi så bra tillsammans.

Katterna är ju också en del av familjen. Just nu 3 till antalet. Siri, Molly och Moa. Vet att i alla fall en läsare är nyfiken på dom men jag gör så att jag gör en liten egen berättelse om katterna längre fram.

En del av min familj.

 

I  morgon. Del 6 En "dagens-lista"

Kommentera inlägget här: