Carina

En bal på slottet

Kategori: Vardag

Den här dagen har jag haft många olika yrken.
  • Eldare
  • Tvätterska
  • Bloggerska
  • Taxi chaufför
  • VVS-konstruktör
  • Kock

Och nu kommer lite gnäll så ni som inte gillar sånt kan sluta läsa nu.

När vi kom hem vid 7-tiden, trötta och hungriga klargjorde jag att klockan 8 ville jag sätta mig i soffan i vardagsrummet och titta på "Så mycket bättre" och bara koppla av.
Tyckte väl att jag på nåt sätt kunde vara värd det.
Slängde ihop enkel mat, pommes och kebabsplit som Bella o jag åt.
L o J hade redan ätit hemma hos J.
Samtidigt försökte jag få fart i pannan som var på sitt mest trilskande humör.
När vi sitter och äter blev det protester.
Var jag tvungen att se på TV. Då skulle dom ju få göra uppehåll i sitt filmtittande.
Jag försökte argumentera med att jag väl kunde få sitta där den tid programmet varade men det gick inte riktigt hem. Knappa 1,5 timme!
(Jag är inte den som tittar på TV särskilt ofta men ibland kan jag tycka att det är rätt skönt att sätta sig och bara koppla av efter en dag full av göromål)
Om jag nödvändigtvis skulle se programmet så kunde jag väl sitta där uppe.
Nu gillar jag inte TV-rummet där uppe så mycket.
Rummet är tråkigt, soffan är inte alls så skön, TV:n är mindre och mottagnigen störs ibland av biltrafik och mobilsignaler. (Kanske är därför ungdomarna alltid ockuperar den andra TV:n, helst både dagar o kvällar).
Nåja, jag gav mig och lät dom sitta där. Dom sitter fortfarande där (efter 3 timmar).
Jag ägnade mig istället åt andra avkopplande saker som att hänga tvätt, göra en porterstek
och ett par blogginlägg.
Har också kokat microkola med Bella som tyckte livet kändes lite extra tungt ikväll.
Och nu ska jag inte älta det mer (förrän nästa gång det händer).
Jag sa ju faktiskt att OK dom kunde sitta där
även om det var under en protest inom mig.

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2010-11-21 | 09:44:58

    Då är d din tur att ha tv:n idag kl 15.35. Då är d repris!!! : ) Stå på dig!!!

Kommentera inlägget här: