Carina

Oflyt

Kategori: Vardag

Skulle göra lite eftermiddagsfika.
Kaffe till mig och Stefan, te till Bella.
Började med att koka tevatten.
Under tiden häller jag i vatten i kaffebryggaren.
Vattnet kokar och jag byter kontakt.
Sätter bryggtratten på kannan och häller i ett mått kaffe.
Inget kaffefilter - Inte bra!
Spolar ur kannan eftersom det kommit kaffepulver i den.
Och vad händer?
Jo den glider lite i handen och kannans kant slår i diskbänken.
Blir en spricka upptill.
Samtidigt upptäcker jag att kaffebryggaren är påslagen och vattnet börjar nu rinna ut.
Och det finns ingen kanna som det rinner ner i.
Bara att torka.
Bestämmer mig för att kannan kan nog funka fast den är naggad i kanten.
Nu är kaffet på gång.
Men vad händer när jag ska hälla upp kaffet?
Jo kannan spricker mer och mer och kaffe rinner överallt.
Vi fick varsin mugg i alla fall.
Blir till att köpa nu kanna och dom kan dom ju ta betalt för.
Nästan billigare att köpa ny bryggare.



KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2010-11-13 | 19:59:22
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Du verkade ha oturernas otur:s

    Köp en ny kaffebryggare. Jag går och funderar på en sådan där med termoskanna, kanske något för dig den borde ju inte spricka dåiallafall

  • syster säger:
    2010-11-14 | 17:43:13

    kaffet flöt iallafall. Har du tänkt på att det var den 13:e, dock inte fredag

  • HåkanBråkan säger:
    2010-11-15 | 10:08:13
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    fan vilket oflyt! vad gör man om man inte får kaffe, hemska tanke! nu har jag fixat till bloggkommentarstexten så den är svart istället och förhoppningsvis mer lättläst. det tog mig en timme att knåpa med, haha! nu ska vi ut och gååå! :D

Kommentera inlägget här: