Carina

Reflektion

Kategori: Vardag

Du har väl inte glömt att sätta på dig reflexerna?
Det gäller även dig som bara rör dig i upplysta områden.
För du tror väl inte att du syns bara för att det finns gatlyktor runt omkring?
Nej det är nästan så att det är svårare att se p g a alla ljus som ofta reflekteras i våta vägbanor.

Det finns ju många varianter att välja på

såna här klämmor



hårda i snöre


mjuka som ofta hänger i en kedja


band att sätta runt arm eller ben.

Ofta har dom reklam på sig men det spelar ju inte så stor roll
bara dom fungerar!!

Det borde finnas någon form som passar just dig.

Varför är det inte mer reflexer på vinterkläderna redan från början?
Barnen syns för det mesta väldigt bra.
Dom har overaller och stövlar med reflexer på.
Men varför försvinner det när storlekarna blir större?
Är det barnsligt att synas i mörkret?
Fram för fler vinterjackor med reflexer!!

Sen finns ju reflexvästen.
Ett måste för oss lantisar.
Det borde alla ha på sig som rör sig längs vägarna i skymning och mörker.
Inte helt fel i stan heller.
Fast måste ju erkänna att det inte är så särskilt trendigt
och jag skulle inte heller ta på mig den om jag skulle till krogen.
Fast å andra sidan går jag aldrig på krogen.

Så på med reflexerna nu.
Och glöm inte att dom behövs även i gryning och skymning.


KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2010-11-13 | 09:53:05
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Öm tå.. sagt flera ggr i år att jag ska sätta i reflexer i våra vinterjackor. Har jag gjort det? nej! dåligt av mig:S

    Dessutom har jag massor av reflexer som vi bla annat fått gratis då vi gett blod, så det finns ingen ursäkt.

    Tror även vi har 5 eller 6 reflexvästar hemma som vi nu inte längre använder.

    Dags för skärpning, tack för påminelsen!

Kommentera inlägget här: