Carina

Snökanon

Kategori: Vardag

Det började igår
och har fortsatt idag.
Snöovädret.


lånad bild från Google

Det är inga jättemängder snö som kommit ner
men det blåser ju
och snön driver.

Tror det ligger bilar i dikena lite här och var.
Hoppas bara att dom stora olyckorna uteblir.
Bara här hemma har det varit minst 2 bilar i diket.
Stefan ochgrannen (med traktor) hjälpte en tjej upp.
Och när jag kommit hem så såg det så konstigt ut ute på backkrönet.
Trodde det var nån bärgare som var där
men det var en timmerbil som antagligen kommit ut i lössnön.
Tror han klarade upp det hela själv för bilen åkte iväg efter ett tag.

Jag fick ta mammas bil till jobbet imorse.
Den har varken motor- eller kupévärmare.
Inte heller nån snöborste och bara en liten ynklig isskrapa.
(borsten ligger säkert i garaget och vem behöver
en rejäl isskrapa när man inte kör i vinterväder).
Men det gick rätt bra att få den ren.

Sen kom nästa utmaning.
Vinden hade drivit in massa snö precis vid utfarten till stora vägen.
Skulle jag behöva leta fram snöskyffeln
(den hade fortfarande inte kommit fram för säsongen).
Det är rätt dålig sikt vid vår utfart, det medför att det är en fördel när det är mörkt.
Man kan se på ljuset om det är nån bil som närmar sig.
Jag står en bit ifrån, gasar på och styr rakt frammåt.
Det är precis att bilen segar sig upp sista biten innan jag kan vrida på ratten och svänga åt rätt håll.

Ska bli spännande och se hur det ser ut imorgon bitti.
Dels snön som blåser in, dels vallen som plogbilarna åstadkommer.

Funderar över om jag ska ge mig ut i blåsten och skotta bort lite innan Stefan kommer hem.
Eller kommer det att yra igen igen?


KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2010-11-24 | 21:35:56
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Vilket väder ni haft, har har också snöat men inte mycket men inatt blåste det så balkongen knakade. Men jag hade en fördel idag har jag inte behövt sticka ut näsan, blev dock en vända till sopskåpet med en illaluktande soppåse. Brukar säga att det är en bra vända att "känna" på vädret:)



    Låt som en varierad och bra diet med både frukt, grönsaker och frukt.



    Läst om dina katter nu under "om" ser fram emot den andra berättelsen sen.



    Tycker dina dagsavsnitt har varit intressanta att läsa!

  • Agnieszka-2barnsmorsan säger:
    2010-11-25 | 07:39:50
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Vi har sån sluttning där bilen står... så det är inte såkert den står kvar med bara växel... men nu har vi löst det på ett annat vis!



    De sa på tv-nyheterna nyss att det med största sannorlikhet kommer bli en likadan vinter detta år som det var sist, så vi vet vad vi har att vänta!



    kram

Kommentera inlägget här: