Carina

Inte bra

Kategori: Inne

Jag misslyckades med bänkskivan.
Trodde verkligen att jag fått bort all lack,
tyckte det kändes som om det var rent trä när jag strök över ytan.
Men idag när jag la på betsen så gick den inte alls in i träet.
Antagligen lack kvar.
Det blir till att slipa igen.

Typiskt nog så har jag städat hela köket också.
Torkat tak, väggar och skåp.
Och slipa innebär MASSA slipdamm.
Ja, ja, får väl torka av en gång till.
Flugskitarna är i alla fall borta.

Men det blir inte den här helgen och inte nästa.
Eftersom det blir lite oreda vill jag inte hålla på när barnen är hemma.
Och vardagskvällarna är för korta för att hålla på.
Suck, jag som hade bestämt mig för att nu skulle det bli klart!

KOMMENTARER:

  • Sara ~ Candis säger:
    2010-10-04 | 12:04:14
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Det sitter tyvärr inga ventiler på dom här fönstrena som går att reglera och öppna och stänga. Det sitter inte heller något på väggarna i köket.

    I vår gamla lägenhet var fönstrena söndertätade så att de hade blivit skeva och på så sätt släpptes luft in. Och när man fortsätter täta blir det bara värre. Det var vaktmästaren som berättade det. Men där satte dom in ventiler sen och då blev det bättre.

Kommentera inlägget här: