Carina

Katter, gym och torsk-curry

Kategori: Vardag

Det verkar inte vara någon fara med Molly.
Jag kollade henne lite mer noggrant efter att jag skrivit inlägget igår.
Det ser ut som hon har fastnat någonstans och rivit sig på bakbenet.
Och det var vänster, inte höger som jag först trodde.
Hon har också tappat sitt (nya) halsband.
Så nu har hon ett nytt igen.
Men ingen bricka. Får nog beställa hem nya från PetNet.
Det kan också vara så att hon bråkat med en hankatt som stryker runt här,
både ute och inne.
(Fast jag tror mer på att hon fastnat nånstans).

Idag tog Bella med mig till gymmet igen.
Fast jag kände mig slut i kroppen och det var tungt.
Tog mig igenom programmet i alla fall.

Väl hemma så lagade jag Indisk mat.
Det blev Torsk-curry.
Nu hade jag hellre haft nån annan fisk än torsk eftersom det inte är min favorit.
(Föredrar, kolja eller sej).
Men det smakade gott!
Men inte så starkt.
Chilin var nog rätt mild, både den färska och pulvret.
Får bli mer indisk mat.
Och mer hetta!

Kommentera inlägget här: