Carina

Lisa 18

Kategori: Fest

I morgon fyller Lisa 18 år men vi firade henne igår.
Det var släkt både från mamma och pappas sida så mycket folk blev det.
Vi hade förberett oss ganska bra men det blir ändå en del som måste fixas.


Söta Sandra grundar med gröt


innan det blev tårta

Stefan tog hand om det mesta av städningen och ommöbleringen.
Jag stod för kaffe, kakor, dukning och disk.
Tårtor hade vi hjälpts åt med.
D v s Stefan gjorde fyllningen och jag dekorerade dem.
Och så bakade jag en marängtårta också.
Det är Bellas och min favorit.
Vetebröd hade dom med sig från stan.


Några av gästerna i väntan på att fler ska dyka upp

Vi blev ju, som jag nämnde i tidigare inlägg, ganska många.
Ända var det några kusiner som inte var med + storasyster.
Jag tycker det är ganska kul att ordna med kalas
även om det kan låta tvärtom.
Fast visst är det lite jobbigt också.
Det känner man när allt är över.


Vi sjunger för Lisa


och hugger in på tårtorna

Presenter blev det också men Lisa hade fått present i förväg av oss
(hon skulle shoppa några veckor tidigare).
Men vi ville ge henne något paket så det blev ett stort rosa badlakan.
Och så en liten blomma förstås.


Kalasfin kusin

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: