Carina

Umgås

Kategori: Film

Efter att ha bakat pizza och smockat i oss så skulle vi umgås.
Det finns ju olika sätt att umgås på.
4 av oss gjorde det under pizzabaket medans den 5:e valde egentid med öl, jäger och  musik.

Det var i vilket fall film som gällde.
Inte det ultimata sättet att umgås enligt min uppfattning men ibland får man vika sig för massorna.
Visserligen sittar vi ju allihopa i samma rum, i samma soffa
men man pratar ju inte med varandra.
Och så ska man hitta en film som alla vill se.
Bara det är ju ett problem.



Det blev i alla fall "In the name of the king".
En fantastisk historia där 3 tappra män strider mot en hel hord av några fula varelser,
Varelserna faller som furor, utom 1 som har någon magisk kraft så varje gång han får huvudet avskuret så sprutar det ut någon svart smörja istället för blod och sedan lever han igen.
Det är inte bara en strid som utkämpas utan säkert 3, 4, 5 stycken
(tappade räkningen där men det varade i närmare 2 timmar)
men hjältarna får inte en skråma.
Eller dör någon på slutet?
Jag vet faktiskt inte för även om jag kämpade och kämpade
så lyckades jag inte hålla mig vaken precis hela tiden där på slutet.
GÄSP!

Ingen film jag direkt kan rekomendera.


Kommentera inlägget här: