Carina

Bilder och båt

Kategori: Vardag

Min datortid/bloggtid infaller oftast på morgonen.
Det innebär att jag ligger en dag efter.
Så nu på söndagsmorgonen skriver jag om lördagen.



Uppe rätt tidigt (strax efter 7) men när man har somnat in vid halv 10-tiden kvällen innan
så är det ju ändå en hel del timmars sömn.
Och mornarna är rätt sköna.
Alla andra sover, det är tyst och ingen som vill ha min uppmärksamhet.
Jo det skulle vara katterna då.
Dom brukar komma och trampa runt datorn.
Gärna parkera på tangentbordet.



Jag hinner sortera en hel del bilder.
Sånt där jag täker att jag ska göra men som aldrig riktigt blir av.
Har ett nytt bildvisningsprogram, FastStone Image Viewer som är smidigt.
Lär mig att tagga bilderna för att sedan lätt sortere dom.
Man kan även redigera bilderna och senare på kvällen så trixar jag lite med färger, kontrast och ljus.
Vill kunna göra kollage också men hittar ingen funktion för det.
Så nu har jag laddat ner Picasa (som jag använt lite förut)
och ett annat program som jag inte kommer ijåg vad det heter.
Sen ska jag se vilket jag gillar bäst.



Vid lunchtid försöker solen tränga igenom molnen.
Jag tar kameran och går "runt ägorna" för att fånga hösten och dess färger.
Det är några av dessa bilder jag leker med senare på kvällen.



På eftermiddagen är det dags för att ta upp båten.
Stefan och jag går ner.
Sjön ligger alldeles spegelblank.
Det får bli en sista tur för säsongen.
Vackert att se hösten från sjösidan.
Sen lyfter vi av motorn och ringer efter mera muskelkraft.
Bella, Lisa o ch Jimmy kommer ner.
Och även om ingen av dom är något muskelberg så går det riktigt lätt.
Skillnad mot när Stefan och jag gjort det själva
och nästan knäckt oss på kuppen.
Sen hjälps vi åt med att få upp allt till bon.
Ungdomarna bär åror, hink o bensindunk
medans Stefan och jag turas om med skottkärran och motorn.
Uppförsbacke över en gropig äng tar på krafterna.





KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-10-10 | 18:32:20

    Hösten ÄR vacker med sin explosion av färger. Har njutit av den genom fönstret på jobbet, hade föredragit en skogspromenad med kaffe o kanelbulle men nu är den över, helgen.

Kommentera inlägget här: